• Anasayfa
  • Favorilere Ekle
  • Site Haritası

 

Op.Dr.Ali ÇALIKUŞU

Genel Cerrahi Uzmanı, Endoskopist

GASTROÖSEFAGEAL REFLÜ HASTALIĞI VE MİDE FITIĞI HAKKINDA BİLİNMEYENLER
MİDE FITIĞI
Sayfalarımız

Mesajlarınız...


 İsim 
 Mail 
 Konu 
 Mesaj    
 
 
 
          

Yazılan mesajlar

sena (18/06/2020 22:25)
Konu : barret ozofogus
Mesaj : hocam annemin yıllardır mide ekşimesi, ağza acı su gelmesi gibi halleri vardı. doktora gittik endoskopi de mideden antrumun biyopsi alındı +1 inflamasyon diğerleri negatif çıktı yani midede sorun yok dedi kronik gastrit haricinde ama endoskopik olarak barret metaplaza tanısı kondu iki aylık ilaç tedavi sonrası ordan da biyopsi alıncak
endoskopideki özofogus’unda şu yazıyor: orofarenks takıntısız geçti. Özofagus proksimal, orta kesim duvar ve mukozası normal görünümdeydi. Distak özefagusta uzun segment endoskopik barret alanları mevcut Z çizgisi 38 cm de geçildi. retrofleksiyonla bileşke gastroskopu iyi sarıyordu.
bunları yazıyor hocam endişelenmeli miyiz? barret alanları kesin midir ve yok olma ihtimali nedir?
"DEĞERLİ SENA KARDEŞİM, BİR ÖNCEKİ MESAJDA CAN KARDEŞİME YAZDIKLARIMI DA OKU. YAZDIKLARIMI OKUMAMIŞSIN YA DA ANLAMAMIŞSIN. BARRET CİDDİ BİR TANIDIR, KANSER ÖNCESİ BİR TANIDIR. EĞER BARRET VARSA KANSER OLMAYA AZ KALMIŞ DEMEKTİR. BARRETİN DÜZELMESİ İÇİN İLACIN FAYDASI OLMAZ. BARRETE NEDEN OLAN KİMYASAL TRAVMANIN ORTADAN KALMASI GEREKİR. SAĞLIKLA KAL."
Op.Dr.Ali Çalıkuşu
Behiç (18/06/2020 18:43)
Konu : C.Bayram AKTOSUN (babam) endoskopisi hk
Mesaj : Değerli hocam merhabalar 18.06.2020 tarihinde yanma midede ekşime hissi ile gittiğimiz özel hastanede yapılan endoskopi sonucunu size ileteceğim. Lütfen bir yorum yaparmısınız henüz biyopsi sonucu gelmedi fakat merak etmekteyiz. Bizi cevaplarsanız cok sevinirim. Servikal,torakalveabdominal özofagus normal bulundu.z çizgisi 40 cm de geçildi. Özefagogastrik bileşkede kardiaya doğru ilerlemiş kanamalı ülserovejetan kitle tespit edildi. Multipl biyopsiler alındı. Mideye girildiğinde beklemiş kanamalı açlık sekresyonu belirlendi. Mide fundus, korpus mukozası normal olarak değerlendirildi. Antrum mukozası hiperemik ve ödemli bulundu. Retro versiyonda hiatusta kanamalı tm mevcuttu. Bulbus mukozası normal değerlendirildi. Duodenum ıı. Kıtada özellik saptanmadı. Kardia tm
"DEĞERLİ KARDEŞİM. BABANIZ MİDE KANSERİ. SİZ DAHA NEYİ BEKLİYORSUNUZ, AMERİKAYI YENİDEN KEŞFETMEYİ Mİ? YOKSA KANSER İYİCE İLERLESİN HER YERİ SARSIN DA HASTA BİR AN ÖNCE ÖLSÜN DİYE Mİ ? AMELİYAT İÇİN HİÇ BEKLEMEYİN? SAĞLIKLA KALIN.. "
Op.Dr.Ali Çalıkuşu
Mustafa demir (18/06/2020 15:32)
Konu : Midede yanma ekşime reflü
Mesaj : Antrum mukozası hiperemik ve ödemli izlendi, pilor santralize ve forme idi. Pilor açık olarka gözlendi. Endoskopi sonuçunda bunları anlayamadım hocam diğer gözlemler normal yazıyordu. Teşekkür ederim
"DEĞERLİ MUSTAFA KARDEŞİM, BEN DE BİR ŞEY ANLAMADIM ÇÜNKÜ HER HANGİ BİR BİLGİ YER ALMIYOR. SAĞLIKLA KAL."
Op.Dr.Ali Çalıkuşu
Hülya ulucinar (18/06/2020 14:16)
Konu : Gastro sonuc
Mesaj : Z cizgisi 40cm gecildi.mideye girildiginde açlık srkresyon belirlendimide kardia fundus korpus mukozasi normal.Antrum mukozasi hafif hiperemik ve ödemli bulundu.H pilori icin biyopsiler alındi.Pilor santralize ve fonksiyone bulundu.Retroversiyonda hiatus skopu yeterliydi. TANI:Distral Gastrit
"DEĞERLİ HÜLYA KARDEŞİM. RAPORUNDA KAYDA DEĞER BİR BİLGİ YER ALMIYOR. SAĞLIKLA KAL."
Op.Dr.Ali Çalıkuşu
Can (17/06/2020 20:38)
Konu : Endoskopi
Mesaj : Hiatus endoskopu tam kavrıyordu ne demek hocam mide kapakcığında bi sorun yok dimi ama endoskopimde barret özofagus pan gastrit yazıyor hiatus endoskopu tam kavrıyor demek açıklık anlamına mı geliyor
"DEĞERLİ CAN KARDEŞİM, "Hiatus endoskopu tam kavrıyordu" CÜMLESİNİN ANLAMI YEMEK BORUSU ALT UCU VE MİDENİN İLK KISMI TURP GİBİ DEMEKTİR. "barret özofagus " İSE PATOLOJİK BİR TANI OLUP, YEMEK BORUSU ALT 1/3 ÜNDE UZUN SÜRELİ KİMYASAL TAHRİŞLER NEDENİ İLE GELİŞEN BİR DURUMDUR. ÖNEMLİ BİR DURUMDUR, KANSER ÖNCESİ BİR FORMDUR. BARRETLİ HASTALARIN ÖNEMLİ BİR KISMI DAHA SONRA YEMEK BORUSU KANSERİ OLURLAR. GELELİM İŞİN ENTERESAN TARAFINA. BARRETE NEDEN OLAN UZUN SÜRELİ KİMYASAL TAHRİŞ MİDE FITIKLARINDA GÖRÜLÜR. YEMEK BORUSU ALT UCU KAPANAMADIĞI İÇİN BURADAN YEMEK BORUSUNA SÜREKLİ ASİTLİ MİDE SIVISI KAÇAĞI OLUR. YEMEK BORUSU ÖRTÜ DOKUSU ASİDE DİRENÇLİ DEĞİDİR VE TAHRİŞ OLUR. UZUN SÜRELİ TAHRİŞ DE SONUÇTA BARRET E NEDEN OLUR. YANİ "Hiatus endoskopu tam kavrıyordu" İFADESİ İLE BARRET ARASINDA TAM BİR TEZAT VAR. ODADA DUMAN VAR AMA ORTADA YANAN BİR ŞEY YOK DEMEK GİBİ BİR ŞEY. ARTIK DEĞERLENDİRMEK SANA KALMIŞ. SAĞLIKLA KAL."
Op.Dr.Ali Çalıkuşu
Ulaş (17/06/2020 13:45)
Konu : Ön Tanı Reflü
Mesaj : Hocam merhabalar ben 25 yaşındayım ve yaklaşık 10 aydır midemin yanmasından dolayı ve pandemi sürecinden dolayı endoskopi yaptıramamıştım bugün yapıldı ve bulgularını yazıyorum.
"özofagus mukoza ve lümeni normaldir. Kesici dişlerden itibaren Z çizgisi, diafragma kıskacı 39cm.de geçildi. Kardia'nın endoskopu kavraması normaldir. Mide sekresyonu, ekspansiyonu normaldir. Fundus ve korpus kısımlarında patolojik bulgu saptanmamıştır. Korpus pilileri düzenlidir. Antrum mukozası ödemli, hiperemik ve soluk alanları içeren benekli bir görünüm mevcuttur. Biyopsi alındı. Pilor açık, santralize, bulbus forme, mukozası normaldir. Post bulber duodenuma geçilebilmekte olup mukoza ve lümen normaldir."
" Tanı : Antral gastrit +biyopsi "
Yorumlarsanız sevinirim, iyi çalışmalar diliyorum.
Teşekkürler.
"DEĞERLİ ULAŞ KARDEŞİM, RAPORUNUZDA BİR ÇOK ŞEY YAZIYOR AMA GERÇEKTE HİÇ BİR ŞEY YAZMIYOR. SEN 10 AYDIR MİDEM YANIYOR DİYORSUN AMA "Fundus ve korpus kısımlarında patolojik bulgu saptanmamıştır. Korpus pilileri düzenlidir." RAPORUNDA MİDE NORMAL YAZIYOR. "Antrum mukozası ödemli, hiperemik ve soluk alanları içeren benekli bir görünüm mevcuttur. " İFADELERİ DE NE ŞİŞ YANSIN NE KEBAP TARZI NAMSIZ İFADELER. BİYOPSİ SONUCUNUZDA DA ANLAMLI BİR ŞEY ÇIKACAĞINI SANMIYORUM. SİZ EN İYİSİ YENİ VE DOĞRU DÜRÜST BİR GASTROSKOPİ YAPTIRIN. SAĞLIKLA KALIN.GASTROSKOPİ "
Op.Dr.Ali Çalıkuşu
Elif Başeğmez (17/06/2020 13:26)
Konu : Endoskopi
Mesaj : Şikâyet: Tedviye dirençli dispeps
Bulgular: Servikal, torakal ve abdominal özafagus normal bulundu. Z çizgisi 40cm de gecildi. Antrum mukozası hiperemik ve ödemli bulundu. Pilor santralize ve fonksiyone bulundu. Bulbus ve II. kıtada özellik saptamandı. Retroversiyonda kardia ve fundus mukozası normal bulundu. Hiatus hafif gevşek olarak izlendi.
Endoskopi sonuçları böyle hocam nasıl yorumlarsınız. Teşekkürler.
"DEĞERLİ ELİF KARDEŞİM, "Hiatus hafif gevşek olarak izlendi." İFADESİ MİDE FITIĞININ ÜLKEMİZDEKİ İFADE ŞEKLİDİR. İLAÇ TEDAVİSİ İLE DÜZELMEZ. AMELİYAT OLMANIZ GERERİYOR. SAĞLIKLA KALIN..."
Op.Dr.Ali Çalıkuşu
Nihal Temeldaş (17/06/2020 01:04)
Konu : Midem çok ağrıyor
Mesaj : Ogjd5 mm kısa lineer erezyonlar izlendi ogjde 1adet inflamatuar milimetrik lezyon izlendi nodüler lezyonlar üzerinden biopsi alındı kardia normal fundus hiperemik korpus hiperemik antrum hiperemik plylore defonksiyone bulbus hiperemik duedonum 2.kıta normal Tanı la grade a özafajit ogjde noduler lezyon biopsi alindi ?pangastrit defonksiyone pylor.bulbit (biyopsi sonucu barett özafagus nedemek hocam oluyor ne önerirsiniz
"DEĞERLİ NİHAL KARDEŞİM, SEN EN İYİSİ DOĞRU DÜRÜST BİR ENDOSKOPİ DAHA YAPTIR. İFADELERİNDE ÖNEMLİ ŞEYLER VAR GİBİ AMA NET DEĞİL YANİ DOĞRU YAPILMIŞ BİR ENDOSKOPİ ÖZELLİKLERİNE SAHİP DEĞİL. BU RAPORLA SANA NE DOĞRU BİR TANI KONULABİLİR, NE DOĞRU BİR TEDAVİ ÖNERİLEBİLİR. EĞER TÜM RAPORUN BU KADARSA BOŞUNA YAPILMIŞ BİR ENDOSKOPİ. SAĞLIKLA KALIN."
Op.Dr.Ali Çalıkuşu
döndü ozdemir (16/06/2020 20:33)
Konu : endoskopi
Mesaj : Merhabalar hocam annem 59 yasinda yasinda, 3 aydir gecmeyen agir sekilde olan mide sikayetleri var, endoskopi sonucu aynen iletiyorum.Özefagus normal olup, Z -Line 36 cm de normal, diyaframatik kiskac, 37 cm de, kardia,, j manevrasinda kiskac endoskobu yeterince sariyordu, fundus normal, korpus hiperemik, Antrum hiperemik ve odemliydi. buralardan up ve histopatolojik tani icin biyopsiler alindi, Pilor forme olup, mukoza hiperemikti, Bulbus forme olup, mukoza hiperemikti.Postbulber normal, sekresyon, tahliye ve peristaltizm normal idi. kanserden korkuyorum, yorumlarsaniz sevinirim hocam
"DEĞERLİ DÖNDÜ KARDEŞİM, BİR ÇOK KEZ YAZDIĞIM GİBİ SİZİN HASTANIZIN ENDOSKOPİSİ DE YETERSİZ.HİPEREMİ KIZARIKLIK DEMEKTİR. RAPORUNUZDA MİDEDE TAHRİŞ VAR DENİYOR AMA NEDENİ SÖYLENMİYOR. NEDENİ BİLMEDEN NASIL TEDAVİ EDECEĞİZ SİZİ. BENCE BİYOPSİLER DE GEREKSİZ ALINMIŞ. YORUM YAPACAK HİÇ BİR BİLGİ YOK. EN İYİSİ SİZ DOĞRU DÜRÜST BİR ENDOSKOPİ DAHA YAPTIRIN. SAĞLIKLA KALIN."
Op.Dr.Ali Çalıkuşu
Hicret (16/06/2020 13:35)
Konu : ENDOSKOPİ
Mesaj : Merhabalar hocam.25 yaşında ,bi çocuk annesiyim.Dün endoskopi oldum.Sonucu aynen iletiyorum.Özefagus proksimali doğaldı.Ösefagus distali Z çizgisi seviyesinde erezyonlar görüldü.Zcizgisi on kesici dişlerden itibaren 38.cm de gözlendi,hemen altında diafragma kıskacı 40.cm de izlendi.Retrofleksiyonda alt özefagial sfinkter (kös) gevşek olarak izlendi.Fundus,korpus,antrum hiperemik ve odemliydi.Antrumdan CLO test için bx alındı.Pilor santraline ve açıktı.Bulbus görme,mukozası doğaldı.Postbulber bölge doğaldı.Sonuc: Ösefajit(LA-B),diafragmatik herni,eritematoz pangastritis. CLO testi negatif . Yorumlarsaniz çok sevinirim.Simdiden teşekkürler ...
"DEĞERLİ HİCRET KARDEŞİM. "Retrofleksiyonda alt özefagial sfinkter (kös) gevşek olarak izlendi." İFADESİ MİDE FITIĞININ İFADE EDİLME ŞEKLİDİR. İLAÇLA TEDAVİSİ YOKTUR. AMELİYAT OLMANIZ GEREKİYOR. SAĞLIKLA KALIN."
Op.Dr.Ali Çalıkuşu
Ayşe (16/06/2020 13:27)
Konu : Şiddetli karın ağrısı ve endoskopi
Mesaj : Merhaba hocam dün anneme endoskopi yapıldı biyopsi alındı sonucu daha çıkmadı ama raporda şöyle yazıyor: özefagusta mukoza ve lümen normal. Z çizgisi 36 cm ve hiyatal kıskaç 37 cmde geçildi. Kardiya retrofleksiyonda endoskobu sarıyordu. Mide açlık sekresyonu normaldi. Fundusta mukoza ve lümen normaldi. Korpus büyük kurvatura ve küçük kurvaturayı kaplayan ülsere frajil malign görünümlü kitlesel lezyon izlendi. Multipl biyopsi alındı. Antrum mukozası hiperemik ve ödemli izlendi. Pilor açık ve santralize. Bulbus ve post bulber bölgede mukoza ve lümen normaldi.
Tanı: midede malign görünümlü kitlesel lezyon
Yine de sonucu temiz çıkar mı?
"DEĞERLİ AYŞE KARDEŞİM, ÜZÜLEREK SÖYLEMELİYİM Kİ " açlık sekresyonu normaldi. Fundusta mukoza ve lümen normaldi. Korpus büyük kurvatura ve küçük kurvaturayı kaplayan ülsere frajil malign görünümlü kitlesel lezyon izlendi." İFADELERİ ANNENİZDE MİDE TÜMÖRÜNÜ İŞARET EDİYOR. EBADINI VERMEMİŞLER. HİÇ GECİKTİRMEDEN AMELİYAT OLMASI GEREKİYOR. SEVİNDİRİCİ OLAN ŞU, YAŞLI BİREYLERDE BU TİP TÜMÖRLER FAZLA AZGIN OLMAZ. EĞER ŞU ANDA BAŞKA BİR YERE YAYILMADI İSE SİZİNLE EPEY VAKİT GEÇİRİR. BENİM ÜÇ YIL ÖNCE AMELİYAT ETTİĞİM 70 YAŞINDAKİ YAKIN AKRABAM ŞU ANDA SORUNSUZ YAŞIYOR. AMA ZAMAN ÖNEMLİ. HİÇ VAKİT KAYBETMEYİN. YAPILACAK BİR KAÇ DEĞERLENDİRME TETKİKİ SONRASINDA HASTANIZ HEMEN AMELİYAT OLSUN. İSTANBUL'DA İSENİZ YARDIMCI OLABİLİRİM. İSTANBUL DIŞINDA İSENİZ TECRÜBELİ BİR CERRAH BULUN. ÇÜNKÜ KANSER CERRAHİSİ ÖZELDİR, MİDE ÇEVRESİNDEKİ LENF NODÜLLERİNİN GENİŞ VE DİKKATLE TEMİZLENMESİ GEREKİR. SAĞLIKLA KALIN."
Op.Dr.Ali Çalıkuşu
osman KELEŞ (15/06/2020 18:07)
Konu : HİATUS GEVŞEKLİĞİ
Mesaj : Sayın ali bey,işinizden zaman bulup ilgilenirseniz memnun olurum.15.06.2020 tarihinde kartal da mideme gastroskopi yapıldı.İşlem sırasında sadece ağızdan bir spey yapıldı.Benim için zor bir operasyon oldu.Midemden alınan parçayı hissettim.saatler geçmesine rağmen acı ve ağrı hissetmekteyim.Bu işlem doğrumudur.Raporuda size yazıyorum.Açılma yaparsanız sevinirim.Özafaguz mukosa ve lümeni normaldi. Z line 38 cm de,hıyatal kıskaç 40 cm de geçildi.Mide açlık sıvısı berrak idi.Fundus ve korpuz mukoaza ve lümeni normaldi.Antrum mukoası hiperemik ve ödemli idi. Korpus ve Antrumdan biopsi alındı.Kardiya mukozası normal olup,retrofleksiyonda Kardia-Özofageal sfinkter(KÖS)endoskopu tam kavramıyordu.Pylor santralize ve normaldi. Bulbus ve Duedonum 2.kıta mukozası normaldi.
HIATUS GEVŞEKLİĞİ+ANTRAL GASTRİT
iyi çalışmalar dilerim.
"DEĞERLİ OSMAN KARDEŞİM, BU İŞLEM HEM TIBBİ HEM DE İNSANİ AÇIDAN DOĞRU DEĞİLDİR. İŞLEMİN SİZ UYUTULDUKTAN SONRA YAPILMASI GEREKİRDİ. BU ŞARTLARDA SİZDE DOĞRU BİR DEĞERLENDİRME YAPILABİLDİĞİNİ DE SANMIYORUM. "retrofleksiyonda Kardia-Özofageal sfinkter(KÖS)endoskopu tam kavramıyordu VE HIATUS GEVŞEKLİĞİ "İFADELERİ MİDE FITIĞININ İFADE ŞEKLİDİR. İLAÇLA TEDAVİSİ YOKTUR. AMELİYAT OLMANIZ GEREKİYOR. SAĞLIKLA KALIN."
Op.Dr.Ali Çalıkuşu
Ayse (15/06/2020 16:10)
Konu : Mide bulantısı
Mesaj : Endeskopi raporu
Mide:Kardiya fundus, korpus ve antrum eritemli ödemlidir. Biyopsi alındı
Duodenum:pilor normaldir. Bulbus ve 2.segment normaldir. Gluten açısından 2 segmentten biyopsi alındı . Açıklarsanız sevinirim hocam 3 haftadır geçmeyen bir bulantı var kan tahlili idrar ve filmler çekildi kayda değer birsey yok.
"DEĞERLİ AYŞE KARDEŞİM, RAPORUNUZDA KAYDA DEĞER HİÇ BİR BİLGİ YOK. MİDENİZDE BİR ŞEY OLMADIĞI İÇİN YAZMADILAR İSE HER ŞEY NORMAL DEMEKTİR. AMA BAKILMADIĞI İÇİN YAZILMADI İSE ENDOSKOPİNİZİ TEKRAR YAPTIRMANIZ GEREKECEK. BİYOPSİ SONUCUNUZDAN DA BİR ŞEY ÇIKACAĞINI SANMIYORUM.SAĞLIKLA KALIN."
Op.Dr.Ali Çalıkuşu
Kemal (14/06/2020 10:18)
Konu : Mide ağrısı bulantı (kronik dispepsi)
Mesaj : Özofagus mikoza ve lümen normal. Z çizgisi 40 cm. Hiyatal kıskaç 41 cm’de geçildi. Kardiya retrofleksiyonda endoskobu tam sarıyordu. Mide açlık suyu berrak. Fundus kurpos mukoza ve lümeni normal. Antrum mukozası hipermik ve ödemli. Antrumda çok sayıda erezyonlar vardı. Pilor açık, santralize. Bulbus ve post bulber bölge mukoza ödemli idi. Lümen normal
Biyopsi : Duodenum (6), Korpus(3), Antrumdan(4) biyopsiler alındı.
Tanı: 1) Eroziv antral gastrit(NSAİ ye bağlı)
2) Bulbit, duodenit
"DEĞERLİ KEMAL KARDEŞİM, MUHTEMELEN BAŞKA NEDENLERLE KULLANDIĞIN İLAÇLAR MİDENİ TAHRİŞ ETMİŞ. O İLAÇLARI ALMAYI KESER YADA AZALTIRSAN MİDENDE İYİLEŞİR. ALMAYA DEVAM EDERSEN YAKINMALARIN DA DEVAM EDER. SAĞLIKLA KAL..."
Op.Dr.Ali Çalıkuşu
Kübra (13/06/2020 17:53)
Konu : Endoskopi sonucu
Mesaj : Merhaba hocam. Babam karın ağrısı şikayeti ile doktora gitti. Endoskopi yapıldı. Henüz patolojiden sonuç gelmedi ama yine de bilgi almak istiyorum . Korpusta ülser (maling?). Özofajit (lac, grade A.) AÖS yetmezliği. (korpusta büyük kurvatur tarafında büyük ortası fibrinli ve çukur kenarları kabarık ülser mevcuttu. Biyopsiler alındı. Antrum mukozası hiperemik ve benekliydi
"DEĞERLİ KÜBRA KARDEŞİM, TÜMÖR ÇIKMA ŞANSI OLDUKÇA FAZLA. BİYOPSİ SONUCUNU BEKLEMEK GEREKİYOR. SAĞLIKLA KALIN."
Op.Dr.Ali Çalıkuşu
Ozan çalık (13/06/2020 16:30)
Konu : Uzun süren rahatsızlık
Mesaj : Martın 3ünde endoskobi oldum. O süreçten itibaren nexium ve gaviscon double axtion kullanıyorum. Gram değişme yok. Tanı : gastroduodenit, pilor-bulbus deformasyonu yazıyordu. Doktor bunları kullan yeter demişti ama hala resmen yanma ve ağrıdan sürünüyorum...
"DEĞERLİ OZAN KARDEŞİM. PYLOR DEFORMASYONU TERİMİ TEK BAŞINA BİR ŞEY AÇIKLAMAZ. EĞER DEFORMASYON PYLORUN KAPANMASINA ENGEL OLUYORSA ALKALEN REFLÜ GASTRİT GELİŞİR Kİ BU DURUMUN İLAÇLA TEDAVİSİ YOKTUR. BU KONUDA EĞRER RAPORUNUZ HERHANGİ BİR BİLGİ İÇERMİYOR İSE ENDOSKOPİNİZİ TEKRARLAMANIZ GEREKİR. SAĞLIKLA KALIN.. "
Op.Dr.Ali Çalıkuşu
Hacer Çakıroğlu (12/06/2020 18:11)
Konu : Endoskopi sonucu
Mesaj : Şikayet: midede yanma
Özefagus: hipofarinks, larinks ve vokal kordlar görülerek ilerlendi piriform fossadan geçilerek özefagusa girildi. Servikal ve trokal özefagus lümen ve mukozası normaldi. Distal özefagus mukozası hiperemikti ve lineer erozyon mevcut. Z çizgisi 38.0 cm de geçildi
Mide: kardia,fundus,korpus ve antrum gözlendi. Mide açlık sekresyonu berrak, hava ile ekspansionla normal, korpus pili görünümü normal izlendi. Lümende kitlesel lezyon izlenmedi. Antrum mukozası hafif eritimli ve ödemli izlendi. J manevrasında diafragmatik kıskacın endoskopu kavraması zayıftı. H. pylori tarama amaçlı antrum dan hızlı üreaz testi için biopsi alındı.
Duodenum: pilor forme, sentralize. Bulbus forme, mukoza renk ve görünümü tabii. Postbulber bölgeye geçildi. Duodenum 2. Kıtada mukoza ve lümen doğal.
Endoskopik Tanı:
- Grade 1 distal özafajit
- antral gastrit
- KÖS gevşekliği

Hocam doktorum pek acıklama yapmadı bende merak içindeyim bilgilendirirseniz sevinirim. Kolay gelsin
"DEĞERLİ HACER KARDEŞİM, RAPORUNUZDA YE ALAN "Distal özefagus mukozası hiperemikti ve lineer erozyon mevcut. J manevrasında diafragmatik kıskacın endoskopu kavraması zayıftı. - Grade 1 distal özafajit - KÖS gevşekliği " MİDE FITIĞINI TANIMLIYOR. BU DURUMUN İLAÇLA TEDAVİSİ YOKTUR. AMELİYAT OLANIZ GEREKİYOR. SAĞLIKLA KALIN.."
Op.Dr.Ali Çalıkuşu
Ramazan (12/06/2020 16:14)
Konu : Reflü ameliyati
Mesaj : Hocam ben laparoskopik reflü ve miydefitigi amaliyatı oldum bugün 3. Gunum sivi ürünler tuketiyorum ama gaz sikayetlerim var birde sirtimda derin nefes aldigimda batma oluyor bunlar amaliyatla alakalimi gecicimi nekedar zamanda gecmesi gerekir
"DEĞERLİ KARDEŞİM, İNSANOĞLU BİLE DOĞMAK İÇİN 9 AY BEKLİYOR. SENİN ACELEN NE 3 GÜNDE SONUÇ İSTİYORSUN. BİRAZ SABIR...SAĞLIKLA KALIIN."
Op.Dr.Ali Çalıkuşu
Tamer (12/06/2020 16:06)
Konu : Endoskopi sonuç raporu
Mesaj : Merhabalar hocam
Alt ucta inleth patch izlendi.cardia fundus corpusda lineer hiperemiler yuzeysel lineer ulserasyonlar izlendi.antrum benekli hiperemik olup prebilorik deprese mm lik ülserasyon alanı izlendi.bx alındı.pilor önemli.bulbus ve 2 bölüm tabii.
TANI:Grade b özefajit,eritematöz gastropati,prebilorik ülserasyon
Hocam 4 aydır sırt ve son bir aydır gogus agrisiyla yüksek tansiyonu var.gogus hastalıkları,kardiyoloji,fizik tedavi ve dahiliye doktorlarına gittim sırasıyla ama bir sonuç alamadım.bu ağrılara endoskopi sonucu bir tanı koyabilir mi.tesekkurler.
"DEĞERLİ KARDEŞİM, ENDOSKOPİ İLE TANI KONABİLİR AMA DOĞRU YAPILAN BİR ENDOSKOPİ İLE... YAZDIĞIN İFADELER KOPUK VE ANLAMSIZ. RAPORUNUZ BÖYLE İSE İŞE YARAMAZ. YOK SEN BÖYLE YAZDIN İSE BİR BİR AYNISINI YAZ.SAĞLIKLA KALIN."
Op.Dr.Ali Çalıkuşu
Sevgi koç (12/06/2020 10:15)
Konu : Endoskobi sonuç
Mesaj : Özofagus:Kesici dişlerden itibaren Z hattı 37cm'de diyafragmatik kıskaç 39.cm de geçildi.Z hattı normal idi.
Kardia: Normal
Fundus: Normal
Korpus: Hiperemik ve ödemli idi.
Antrum: Hiperemik ve ödemli idi.HP ve histopatolojik tanı için korpus ve antrumdan biyopsiler alındı.Antrum +korpus yazan şişeye kondu.
Pilor:Normal
Bulbus:Normal
Postbulber bölge: Normal olup ,anemi etiyolojisi için biyopsiler alındı.Postbuller yazan şişeye konuldu
SONUÇ: ERİTEMATÖZ GASTRİT
Açıklarsanız sevinirim hocam parça sonucu da iki hafta sonra cikacakmis
"DEĞERLİ KARDEŞİM, RAPORUNUZDA KAYDA DEĞER BİR BİLGİ YOK. MİDENİZDE BİR ŞEY OLMADIĞI İÇİN YAZMADILAR İSE HER ŞEY NORMAL DEMEKTİR. AMA BAKILMADIĞI İÇİN YAZILMADI İSE ENDOSKOPİNİZİ TEKRAR YAPTIRMANIZ GEREKECEK. BİYOPSİ SONUCUNUZDAN DA BİR ŞEY ÇIKACAĞINI SANMIYORUM.SAĞLIKLA ALIN."
Op.Dr.Ali Çalıkuşu
... 84 ...
ALKALEN REFLÜ GASTRİT (Hayalet Hastalık)
ALKALEN REFLÜ GASTRİT TEDAVİSİ (Safra Kaçağı Gastriti)
Üyelik Girişi
Hava Durumu
Ziyaret Bilgileri
Aktif Ziyaretçi2
Bugün Toplam87
Toplam Ziyaret1168205